Edició 4.746 (des del 27/09/2007)
Edició 4.746 (des del 27/09/2007)
Titulars | Divendres, 10 gener 2020

Una marató de 14 h ininterrompudes de música dona el tret de sortida al Festival Beethoven250 de L’Auditori

Un repàs per l'extens llegat del compositor

Redacció.- L’any en que es commemora el 250è aniversari del naixement de Ludwig van Beethoven (Bonn, 1770-Viena, 1827), L’Auditori presenta una temporada inspirada en l’inabastable llegat musical del geni alemany: el Festival Beethoven250.

La programació arrencarà amb una insòlita Marató Beethoven en que destacats artistes del nostre país ens oferiran 14 hores ininterrompudes amb obres de música de cambra del compositor alemany, que inclouran les interpretacions integrals de trios amb piano, de sonates per a violí i piano i de sonates per a violoncel i piano, amb artistes com el Trio Ludwig, Vera i Claudio Martínez Mehner, Miguel Colom, Arnau Tomàs, Enrique Bagaría, Josep Colomer o el Trio Fortuny.

La Marató Beethoven serà el proper dissabte 11 de gener a la Sala 2 Oriol Martorell de L’Auditori i l’entrada serà gratuïta. A més, també amb entrada lliure, durant tot el dissabte es podrà veure a la Sala 3 Tete Montoliu la9BeetStretch, una instal·lació sonora en que l’artista escandinau Leif Inge alenteix la Novena simfonia de Beethoven fins a 24 hores de durada que es podrà seguir en streaming a través del web de L’Auditori.

Juntament amb la Marató Beethoven, la temporada de Música de Cambra acollirà, en el marc del Festival Beethoven250, els pianistes Evgeni Kissin, qui presentarà un programa monogràfic de sonates i variacions de Beethoven, i Nicolai Lugansky, que tornarà a L’Auditori en coproducció amb BCN Clàssics. A més, celebraran Beethoven el Calidore String Quartet acompanyats de la oboista Cristina Gómez Godoy i el Trio Barragán, Soltani, Floristán.

Al Festival Beethoven250, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya presentarà gran part de la producció simfònica de Beethoven sota la direcció de Kazushi Ono, Jan Willem de Vriend i Rudolf Buchbinder, incloses les seves simfonies, el concert per a violí i orquestra, el triple concert per a violí, violoncel i piano, i la integral dels concerts per a piano i orquestra. Obres interpretades per solistes tan destacats com Alisa Weilerstein, María Dueñas, Guy Braunstein o Michaela Kaune. L’OBC també sortirà de L’Auditori per a fer un concert especial al Palau de la Música acompanyada per l’Orfeó Català.

La Banda Municipal de Barcelona interpretarà la música completa que Beethoven va compondre per a la representació teatral del drama de Goethe Egmont. Proposta que comptarà amb la narració de l’actor Àlex Casanovas.

En l’apartat orquestral, rebrem en coproducció amb Ibercàmera, la Royal Philharmonic Orchestra dirigida per Pinchas Zukerman.

Les Jazz Sessions s’endinsen en el Festival Beethoven250 de la mà de Xavi Torres, un dels músics de jazz més destacats del panorama nacional. Amb motiu d’aquest aniversari L’Auditori li ha encarregat revisitar algunes de les sonates del mestre en format de trio. A partir d’un gran respecte per l’obra original, Torres la portarà al seu terreny i ens l’explicarà mitjançant l’exuberància rítmica, la riquesa tímbrica i la profunditat textural que caracteritzen el seu llenguatge.

Dins la temporada de Música Antiga Jordi Savall culminarà juntament amb Le Concert des Nations la interpretació de la integral de les simfonies de Beethoven, oferint-ne una interpretació amb criteris històrics que contrastarà amb la visió simfònica moderna de la producció beethoveniana per part de l’OBC. També podrem gaudir (a la propera temporada) de l’òpera Fidelio en versió concert i de la participació especial del Quartet Casals en la temporada de l’OBC.

A les Sampler Sèries es presentaran projectes concebuts entorn la figura de Beethoven: l’òpera Prisoners of the state de David Lang, basada en el llibret original de Fidelio ‒coencàrrec amb institucions tan rellevants com ara l’Orquestra Filharmonica de Nova York‒ i una obra estrena de l’artista sonora Christine Sun Kim ‒que pateix sordesa de naixement‒ presentada per l’Ensemble Contrechamps, a més de la instal·lació de Leif Inge que es veurà aquest dissabte.

Respecte a la temporada d’Escenes, les germanes Clara i Ariadna Peya presenten SUITE TOC núm. 6, una reflexió sobre l’aïllament que sofreixen diferents col·lectius, com les persones amb trastorns mentals o amb problemes de sordesa, i la seva percepció de l’art i la realitat.

El Servei Educatiu de L’Auditori també serà present al Festival Beethoven250 amb el concert familiar ZOOM, que compta amb els alevins de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya, al direcció de Manel Valdivieso i la coreografia i direcció escènica de Cesc Gelabert. Un espectacle amb el que Gelabert desafia la tècnica i la imaginació dels joves intèrprets amb músiques de Britten, Stravinsky, Toldrà, Rameau i, com no, Beethoven tot fent un zoom sobre els músics, els seus moviments i les seves emocions.

Ariadna PeyabarcelonaBeethovenClara PeyaFestival Beethoven250

Escenaris

Pàtria prorroga la seva temporada a Barcelona i ofereix tres últimes setmanes al Teatre Poliorama

03/12/2012 04:35
Exposicions

Ens endinsem al Museu de la Xocolata de Barcelona en un recorregut pel dolç més apreciat

12/08/2012 03:08
Escenaris

Torna ‘El darrer triangle’

12/01/2012
Escenaris

El Lliure estrenarà En procés, una proposta sorgida arran de la situació política a Catalunya per encàrrec de Lluís Pasqual

27/01/2018

CaixaForum reflexiona sobre com la pandèmia ha canviat el món

Un cicle organitzat expressament de forma digital i amb una sessió final presencial

Redacció.- La Fundació ”la Caixa” ha iniciat un cicle de converses entre filòsofs, pensadors, investigadors, escriptors i periodistes que reflexionen sobre qüestions centrals que, arran de l’aparició de la COVID-19, han adquirit nous matisos i requereixen noves respostes. L’ètica, les relacions i els vincles, els diàlegs entre el Nord i el Sud, la comunicació i […]