Edició 4.699 (des del 27/09/2007)
Edició 4.699 (des del 27/09/2007)
Titulars | Dijous, 12 març 2015

Les Bernardes ACULL la tercera i última entrega de «konstruktion-destruktion», un diàleg artístic entre Paco Torres Monsó i Pep Admetlla

El nucli de la mostra el formen dues maquetes d’escultures que dialoguen simbòlicament, tant a nivell formal com conceptual

 

L’escultor i artista Pep Admetlla ho resumeix de la següent manera: «Aquest exposició només és la formalització d’unes converses de llarga durada sobre la condició humana, l’espai, el tedi existencial, els forats negres, els Déus… Al final, de tot plegat,  en resta l’amistat». Una amistat que l’unia, des de feia dècades, a Paco Torres Monsó (Girona 1922 – 2015), un dels referents ineludibles de l’art contemporani català que ens va deixar fa només un parell de mesos. Malgrat tot, Monsó es mostrava entusiasmat davant la possibilitat de tancar un cercle que s’havia iniciat gairebé 30 anys abans: la primera edició de KONSTRUKTION-DESTRUKTION es va poder veure a la Sala d’Exposicions de «La Caixa» el 1988; la segona, del 2005, al Museu d’Història de la Ciutat de Girona; la tercera i última és la que ara es presenta a Les Bernardes de Salt, un equipament cultural obert a l’art contemporani amb qui ambdós artistes (Torres i Admetlla) han mantingut, els darrers anys, una estreta relació.

Sigui com sigui, Admetlla subratlla que aquest mostra va ser planificada fa molts mesos, inclús abans que a Torres Monsó li sorgís la possibilitat d’exposar «Drone» al Bòlit de Girona: «Segons com es miri —explica Admetlla—, aquesta no és la seva darrera exposició, ja que va ser plantejada abans de Drone. N’hem parlat amb l’Oliveras (comissari del projecte del centre d’art gironí) i creiem que es reforcen: veient el darrer Konstruktion es pot entendre millor Drone i a la inversa…»

De fet, la mostra de les Bernardes compta amb diversos materials, com ara un vídeo que el mateix Josep M. Oliveras va realitzar amb motiu del Konstruktion de 2005 (Fum blanc, amb música de John Lennon), diversos apunts i dibuixos preparatoris i, és clar, un parell de maquetes dels protagonistes del diàleg: «Déu m’he deixat el paraigua», de Torres Monsó, i «Black hole o l’Alè dels Déus», de Pep Admetlla. A banda d’aquests materials, també es projectaran fragments de l’Eclisse d’Antonioni (1962) així com petits talls musicals d’autors significatius per un o altre artista (com Tom Waits o Talking Heads).

 

Llibre-catàleg.

Amb motiu de l’exposició, Les Bernardes ha produït una publicació que serveix per segellar, trenta anys després, KONSTRUKTION-DESTRUKTION. Es tracta d’un volum dissenyat per Canal Gràfic que compta amb textos de Glòria Bosch i Anna Carreras i amb diverses fitografies de Josep M. Oliveras. Se n’ha fet una edició limitada de 50 exemplars numerats que estaran a la venta: els guanys serviran per finançar alguna de les Beques que a es promouen des de Les Bernardes.

 

anna carrerasesculturaglòria boschles bernardesoliverasPep AdmetllaTorres Monsó

Cinema

“Pastel de pera con lavanda”, una comèdia romàntica francesa

29/07/2016
Escenaris

Yasmin Levy renova la tradició musical sefardita amb tocs orientals i les sonoritats de l?oud, el violoncel o la percussió

11/05/2009
Escenaris

Dues dones que ballen s’ajorna fins a la temporada 2010-2011

13/01/2010
Escenaris

El Festival Ésdansa aposta per noves formes de Gaudir de la dansa tradicional

13/08/2018

Concert de Jordi Savall al capdavant del seu grup Hespèrion XXI titulat Orient – Occident al 40è Festival de Torroella de Montgrí

També aquest divendres s'inaugura a l'Estartit les Nits de Jazz, un cicle de tres concerts

Redacció.- Després del concert inaugural celebrat el passat diumenge a l’esplanada exterior de l’auditori Espai Ter d’homenatge a les víctimes de la COVID-19 i els sanitaris protagonitzat per l’Orquestra Simfònica del Vallès, el 40è Festival de Torroella de Montgrí torna a l’Espai Ter i obre a tothom la resta de la seva programació d’estiu, que […]