Edició 3.362 (des del 27/09/2007)
Edició 3.362 (des del 27/09/2007)
Titulars | dijous, 5 desembre 2013
adreca_desconeguda-bx2

Temporada Alta tanca la seva XXII edició amb dos grans èxits de la cartellera barcelonina: Barcelona de Pere Riera i Adreça Desconeguda amb Lluís Homar i Eduard Fernández

Barcelona, es podrà veure el 7 i 8 de desembre al Teatre Municipal i Adreça Desconeguda de Katherine Kressmann, el 7 de desembre al Teatre de Salt

Temporada Alta programa dos dels grans èxits de la cartellera Barcelonina: Barcelona de Pere Riera amb Míriam Iscla i Emma Vilarasau que es podrà veure al Teatre Municipal els propers 7 i 8 de desembre; i Adreça Desconeguda amb Lluís Homar i Eduard Fernández que es representarà al Teatre de Salt el dissabte 7.

L’autor i director Pere Riera i el seu últim espectacle, Barcelona, han estat dues de les revelacions unànimes de la passada temporada teatral barcelonina, on també es va veure Red Pontiac -estrenada a la passada edició del festival- i El don de las Sirenas. Barcelona és una crònica quotidiana de la ciutat comtal sota els bombardejos feixistes. Una comèdia dramàtica tan ben construïda i tan clara en les seves intencions que esdevé un text universal en la seva concreció històrica. La protagonitzen vuit intèrprets en estat de gràcia on marquen el pas Emma Vilarasau i Míriam Iscla, parella escènica que la crítica ha definit com a electritzant i superba. La història explica la vida de la Núria i l’Elena, dues dones amb comptes pendents, dues amigues separades per l’amor d’un home i el destí d’una pàtria, dues dones atretes sense remei per l’encís d’una ciutat prodigiosa; una ciutat rosa de foc, blava i vermella.

Lluís Homar dirigeix Adreça Desconeguda de l’autora Katherine Kressmann Taylor, un espectacle que interpreta conjuntament amb Eduard Fernández, dues de les cares més cinematogràfiques del nostre país. El muntatge, que va prorrogar-se a Barcelona a causa de l’èxit de públic provocat pel boca-orella, explica amb un suspens captivador la història de Max Einsenstein i Martin Schulse: dos amics de la infantesa separats en la distància però sempre units; units fins a tal punt que decideixen obrir una galeria d’art a Sant Francisco. Som a l’any 1932 i el Martin ha de tornar a Alemanya; país on el nazisme va en augment. Tots dos amics s’escriuen cartes. Denses, generoses i maquiavèl·liques, aquestes cartes visionàries són el testament de dos éssers humans atrapats a la màquina infernal d’un drama universal.