Una exposició repassa els 75 anys de Ràdio Girona

L'emissora programa actes durant tot l'any

Ràdio Girona va complir el passat desembre 75 anys d'emissions regulars, una efemèride que l'emissora celebra al llag d'aquest 2009 amb diversos actes
Una exposició recull imatges i sons d'aquests tres quarts de segle: des dels inicis de l'emissora -primer al carrer de Bonaventura Carreras i Peralta i després al de la Força- fins a l'actualitat, amb els estudis ubicats a la plaça Josep Pla de la ciutat. La mostra es podrà visitar a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya - demarcació de Girona (carrer Nou del Teatre 1, 2n 1a) fins a finals del mes de març. Està previst, així mateix, que després itineri per altres sales de les comarques gironines.

El 10 de desembre de 1933 es va inaugurar oficialment Ràdio Girona, EAJ 38: la primera emissora de ràdio de les comarques de Girona. Provisionalment, emetia des del número 6 del carrer de Carreras Peralta, però immediatament es va traslladar al carrer de la Força on, en paraules del periodista i escriptor Narcís-Jordi Aragó, “comença una accidentada trajectòria de 75 anys de relació directa amb els ciutadans. 75 anys d’informació i d’opinió, d’entreteniment i de companyia, de ressò de la vida cívica i de servei a la col·lectivitat”.

Al llarg de tres quarts de segle, Ràdio Girona s’ha fet present en els esdeveniments més rellevants de la política, l’economia, la cultura i l’esport. Els ha viscut de prop i els ha fet arribar a tothom. Així s’ha guanyat un lloc de privilegi en la memòria històrica, sonora i sentimental dels gironins. Des de l’any 1993, Ràdio Girona es troba a la plaça Josep Pla de la ciutat. Des d’allà es gestiona un projecte radiofònic de futur amb vocació comarcal que agrupa la pròpia Ràdio Girona, Ràdio Costa Brava, Ser La Selva, Ser Garrotxa i Ser Ripollès, l’emissora esportiva Ona fm i les ràdios musicals 40 Principals Girona, 40 Costa Brava i 40 Selva.


> Informació complementària
Publicitat
Què passa quan el divorci és una obligació?

Una comèdia sobre la tragèdia de creure en l’amor en els temps que corren

11/03/10

El meu Príncep, la innocència de l'amor i la llibertat de la imaginació

Una coreografia de Ramon Oller inspirada en el llibre “El Petit Príncep”

10/03/10

Eduard Farelo protagonitza a l'Espai Lliure La febre de Wallace Shawn

L’espectacle està dirigit per Carlota Subirós

09/03/10

Empordoneses

Exposició col·lectiva multidisciplinar

Convocat el 3r Concurs Sons de la Mediterrània

El grup guanyador obtindrà un campanya de publicitat, la gravació d’un disc i contracte discogràfic i una gira de 5 cançons

08/03/10

Electra al TNC

Després d’Antígona, Clara Segura ens torna a emocionar amb un dels grans personatges de la tragèdia grega

07/03/10

La casa sota la sorra al TNC

Un musical trepidant a partir de la novel•la juvenil més aventurera

06/03/10

Pau Morales presenta l’exposició de pintura Jazz Colors al Barcelona Pipa Club

Les obres plasmen escenes jazzístiques amb grans contrastos cromàtics i de llum

05/03/10

Teatre solidari a Maçanet de la Selva

Recaptaran fons per a Haití

04/03/10

Tercer premi Josep Maria Huertas Claveria

El premi està dotat amb 6.000 euros

04/03/10

[més notícies]