El Consell Regulador de la Denominació d’Origen Empordà es prepara per a una fita inèdita: portar els seus vins al sostre de Girona. Aquesta original proposta es durà a terme el proper dissabte 7 d’agost. Un total de 12 cellers gironins realitzaran un tast de vins al cim del Puigmal (a gairebé 3.000 metres d’alçada) i la convocatòria està oberta a tothom. L’activitat compta amb la col·laboració del Club Alpí Palamós.
L’objectiu d’aquesta iniciativa és situar, per primera vegada, els vins de l'Empordà al punt més alt de les comarques gironines. Un acte simbòlic que representa a la vegada una aposta de futur i a la qual els integrants del Consell Regulador de la DO Empordà aboquen molts dels seus esforços. “Tot i ser la única denominació d’origen vitivinícola de la demarcació, molts gironins i gironines encara no coneixen la qualitat dels nostres vins, que tenen més prestigi fora que dintre de les nostres comarques” afirmen els organitzadors.
La DO Empordà convida a tothom a participar en aquesta iniciativa, tot i que s’adverteix que el repte no serà fàcil: tres hores d’ascens i dues de descens; per tant, es recomana una mínima preparació física a tots els participants. Hi haurà dues sortides: una a les 5.45 h des del Camp de futbol de Palamós i l’altra a les 6.30 h des de l’aparcament d’entrada a Besalú. Des dels dos punts se sortirà en vehicles particulars fins al Coll de Fontalba.
A les 8 del matí es realitzaran les inscripcions, el repartiment del material (es repartirà una copa a cada participant) i s’esmorzarà. La sortida de la marxa serà a les 8.30 hores i està previst arribar cap a les 11.30 h. Un cop al cim del Puigmal se celebrarà el tast de vins. Posteriorment hi haurà una estona de descans i el dinar. La tornada està prevista a Fontalba cap a les 16 hores.
Els participants han de portar roba i calçat adequats, així com el menjar de ruta (esmorzar i dinar) i aigua (1,5 litres com a mínim). La DO Empordà recomana també portar bastons per caminar, folre polar, anorac o impermeable amb caputxa, barret o gorra amb visera, ulleres de sol, protecció solar i labial i farmaciola bàsica.
Per a formalitzar les inscripcions, cal adreçar-se al Club Alpí Palamós (clubalpi@gmail.com) o a la DO Empordà (info@emporda.cat) fins el 4 d’agost. Tot i que l’activitat és gratuïta, les persones que no tinguin assegurança de muntanya hauran de deixar les dades a la sortida i abonar 2 euros per tramitar-la.
Cellers participants
Dos dies d’activitats obertes a tothom al Goethe-Institut de Barcelona
08/09/10
La Fira programa gran diversitat d’espectacles de carrer, itinerants i de sala, destinats al públic infantil i familiar
07/09/10
El festival de Figueres confirma el seu bon moment
06/09/10
El certamen es durà a terme del 10 al 20 de setembre, comptarà amb una vintena de grups i artistes i es desenvoluparà en 10 escenaris diferents
06/09/10
El termini per participar-hi és de dos mesos, de l’1 de setembre al 31 d’octubre
05/09/10
Visita teatralitzada a la vil·la romana dels Munts
04/09/10
La mostra recupera l’essència de la fira de Sant Miquel i prepara el terreny per al futur Centre Gastronòmic que s’ubicarà a la vila
03/09/10
Onze escenaris acolliran el centenar de concerts d’enguany, conformant un aparador únic per a la promoció i difusió de la música en el nostre país
01/09/10
Aquest setembre el certamen entra en la fase decisiva
31/08/10