La 13ª Fira Mediterrània de Manresa, el Centre Artesà Tradicionàrius de Gràcia i el Grup editorial Enderrock convoquen el tercer Concurs de Maquetes Sons de la Mediterrània, adreçat als grups o solistes que presentin propostes de folk i música d’arrel de la Mediterrània, en català o bé instrumentals. Es prioritzaran les propostes que afavoreixin la renovació de les músiques d’arrel, especialment les que provinguin d’artistes emergents.
El certamen ha avançat notablement la convocatòria d’enguany a fi de millorar-ne la difusió i augmentar el nombre de bandes concursants, que l’any passat va ser de vint. Els grups o solistes que hi participin hauran de presentar un mínim de quatre peces, originals o versions, registrant-se a la web www.concurssons.cat. D’aquesta manera la convocatòria supera les habituals trameses de maquetes i es connecta al món de les eines 2.0. El myspace de cada grup o el seu youtube seran canals suficients per optar a la convocatòria. Els participants hauran de fer constar el nom de tots els components, una breu història del grup, les lletres de les cançons presentades, correu electrònic i telèfon de contacte, una foto recent i el nom de l’autor de les peces. La convocatòria no va adreçada als grups o solistes que tinguin un contracte discogràfic vigent.
La recepció de propostes es tancarà el 31 de maig del 2010. De totes les propostes rebudes, se n’escolliran quatre, que passaran a la fase final.
La Final, a la 13a Fira Mediterrània de Manresa
El jurat aplegarà un nodrit grup de professionals i especialistes musicals a la ciutat de Manresa on se celebrarà la fase final tot coincidint amb la tretzena edició de la Fira Mediterrània, que forma part de la plataforma de fires artístiques en què s’estructura el mapa dels mercats d’espectacles configurat pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, juntament a d’altres cites com la Fira de Teatre al Carrer de Tàrrega i el Mercat de Música Viva de Vic. Serà integrat per membres de la revista Sons de la Mediterrània, el Centre Artesà Tradicionàrius de Gràcia, la Fira Mediterrània de Manresa, el Govern de les Illes Balears, la Llotja de Música Urbana de Vila-real (País Valencià), l’emissora iCat fm i el programa Rodasons de Televisió de Catalunya.
Les formacions participants a la Final, que se celebrarà amb tota probabilitat entre divendres 5 i dissabte 6 de novembre, apareixeran per primer cop en el catàleg professional, programa i web de la Fira. El veredicte final del jurat serà anunciat a la cloenda de la Fira.
El premi
El grup guanyador obtindrà un campanya de publicitat de 3.000 euros € a la revista Sons de la Mediterrània i a l’emissora iCat fm, la gravació d’un disc i contracte discogràfic, la promoció a la revista Sons de la Mediterrània, i una gira de cinc actuacions que inclourà, durant l’any 2011, el festival Tradicionàrius, la 14a Fira Mediterrània de Manresa, el Circuit Folc, el 31è Festival Internacional de Música Popular Tradicional de Vilanova i la Geltrú i la vela de l’acordió a la Festcat / Escola de la Festa de Llívia. Les actuacions resultants del premi seran remunerades, amb un catxet promocional mínim en funció del nombre d’integrants del grup, que inclourà les despeses de desplaçament i el backline.
El Mercat de les Flors porta un espectacle itinerant que ha receorregut mig món
01/08/10
Un total de 12 cellers gironins participen en un tast de vins inèdit al cim del Puigmal, a gairebé 3.000 metres dʼalçada
31/07/10
Comença aquest dissabte 31 de juliol amb l'homenatge al centenari de Picasso al poble amb Sílvia Pérez Cruz i Murtra Ensemble
30/07/10
El Mercat de Música Viva de Vic es consolida com a plataforma de presentació de la música sorgida en vuit comunitats autònomes
29/07/10
Una gran participació a la xarxa emmarca l’edició d’enguany
28/07/10
La gran cita del claqué
27/07/10
Continuen les Nits d'Estiu, amb activitats culturals i d'oci en un entorn incomparable
26/07/10
Es presenta el Cycle Touring Film Festival, un festival de cinema dedicat al cicloturisme
25/07/10
L'objectiu de la delegació és fomentar l'intercanvi cultural entre Catalunya i Àsia
24/07/10
80 veus, en 40 llengües de 30 països diferents, integren aquesta coral juvenil declarada ‘Artistes per la Pau’ per la UNESCO
23/07/10