Edició 4.096 (des del 27/09/2007)
Edició 4.096 (des del 27/09/2007)
Titulars | dissabte, 22 setembre 2018

MAREMAR, la primera aventura shakespeariana de Dagoll Dagom, obre la temporada del Poliorama

El muntatge compta amb música inspirada en l’obra de Lluís Llach, amb la direcció musical d’Andreu Gallén i la coreografia d’Ariadna Peya

Redacció.- Maremar, el nou espectacle que DAGOLL DAGOM, obre la temporada del Teatre Poliorama dimecres 26 de setembre a les 20:30h. Quaranta anys després d’Antavianai trenta de Mar i Cel, la companyia afronta la primera aventura shakespeariana al llarg dels seus quaranta-quatre anys de vida. Aquesta producció s’ha treballat a partir de Pèricles, Príncep de Tir, que és una de les peces menys representades del dramaturg i que no s’ha fet mai a Catalunya. MAREMAR s’inspira en la música i les lletres de Lluís Llach, amb la direcció musical, arranjaments i noves creacions d’Andreu Gallén, coreografia d’Ariadna Peya, direcció de Joan Lluís Bozzo, i producció executiva d’Anna Rosa Cisquella.

Roger Casamajor– que s’estrena com a protagonista en un musical–, Anna Castells, Cisco Cruz, Mercè Martínez, Marc Pujol, Aina Sánchez, Marc Soler –que debuta per primera vegada en teatre professional–, Elena Tarrats i Marc Vilajuana donen vida als personatges. Amb un equip que combina actors i col·laboradors de llarga trajectòria i joves talents, Dagoll Dagom renova el seu compromís com a companyia capdavantera del gènere a Catalunya.

MAREMAR és un espectacle que mostra com la prevalença de la bondat i l’amor poden ser recompensades per damunt de la maldat alhora que representa un cant a l’amor familiar i a la reunificació dels membres dispersats d’una família que lluiten pel seu retrobament.

Una reflexió poètica sobre el drama que assola els camps de refugiats i els sofriments que pateix una població que prova de fugir de la guerra per cercar un futur millor.

La música, basada en l’obra de Lluís Llach

La música de l’espectacle estarà basada en l’obra de Lluís Llach, autor sempre atent a les problemàtiques socials i històriques. Partint de l’univers musical de Llach, Andreu Gallén convertirà les seves cançons en atmosferes melòdiques que acompanyaran els espectadors en les emocionants aventures de Pèricles. Amb aquest nou espectacle Dagoll Dagom explora un llenguatge amb música i cançons a cappella, amb les veus sense orquestra.

Al mateix temps, Ariadna Peya recrearà amb les seves coreografies, viatges, naufragis, pèrdues i retrobaments, de forma emocionant i commovedora.

Aquesta combinació pretén configurar un espectacle total, on les coreografies embolcallen les cançons i les escenes creant un tot homogeni en que música, veu, text i moviment es fonguin en una mateixa proposta lluny del teatre musical de tall més clàssic.

Maremar: l’argument

Una nena en un camp de refugiats que plora desconsoladament perquè ha perdut als seus pares es troba amb un personatge fantàstic que la consola explicant-li la història de Pèricles.

Pèricles, Príncep de Tir, es veu obligat a fugir del seu poble i de diferents indrets de la costa del Mediterrani perseguit per les ordres del dictador d’Antioquia Durant les seves aventures, Pèricles s’enamora de la filla del rei de Pentàpolis, Thaïsa, amb qui es casa i emprèn la tornada cap a Tir amb la seva dona embarassada. El seu vaixell naufraga i a la seva dona Thaïsa la llencen al mar creient que és morta després de donar a llum a Marina enmig d’una gran tempesta. Pèricles, desesperat, deixa la seva filla a Tarsus perquè la cuidin Cleon i Dionisa.

El cos de Thaïsa apareix a la costa d’Efes, on un metge la fa reviure. Al cap d’uns anys, Marina es converteix en una jove molt atractiva que provoca la gelosia de Dionisa, la qual conspira per assassinar-la. L’intent fracassa i és raptada pels pirates, Marina acaba en un bordell de Mitilene. Cleó i Dionisa expliquen al rei Pèricles que la seva filla ha mort, fet que el porta a una vida de dol i silenci navegant pels mars.

El vaixell de Pèricles arriba per casualitat a Mitilene i el seu governador el visita acompanyat de Marina. Quan aquesta li explica la seva història, Pèricles, ple de joia, se n’adona que és la seva filla. A continuació, apareix el metge d’Efes amb Thaïsa i la família es reuneix definitivament.

Tota la història de Pèricles és una gran metàfora d’una vida plena de pèrdues i naufragis d’una nena refugiada, que al final del conte, recupera l’esperança de que algun dia ella també retrobarà als seus pares.

La companyia

La companyia està formada per 9 actors i actrius que han preparat un treball d’elevada exigència musical, coreogràfica i teatral, durant un estiu intens d’assajos a Rubí. Interpretaran els més de trenta personatges que apareixen al llarg de la funció. Seran els propis membres de la companyia els que crearan les harmonies i les melodies de l’espectacle, acompanyant-se en algunes ocasions, de ritmes i percussions que ells mateixos executin.



Tendències

Jornades de Portes Obertes a la Vil·la romana de Centcelles

15/01/2013
Cinema

S’estrena Fènix 11.23, el nou film de Joel Joan

06/11/2012
Tendències

Tot a punt per a la tercera edició de la fira Arrels del Vi

19/05/2010
Videoclips

No és massa tard

05/07/2010 03:31