Edició 4.633 (des del 27/09/2007)
Edició 4.633 (des del 27/09/2007)
Titulars | dilluns, 4 maig 2020

L’Acadèmia de la Música es manifesta en contra de l’intent d’utilitzar la música com a eina propagandística o com a recurs per atacar adversaris polític

Sobre el concert organitzat per l'Ajuntament de Barcelona

Redacció.- L’Acadèmia Catalana de la Música ha fet un comunicat sobre el concert fallit “Barcelona ens en sortirem” .

Davant la polèmica sorgida al voltant del projecte “Barcelona, ens en sortirem”, l’Acadèmia Catalana de la Música vol fer les següents consideracions:

El sector musical i cultural es troba immers en una crisi sense precedents, on la major part dels seus professionals, especialment els i les músics, no només han vist aturada la seva activitat sinó que no s’han pogut ni es podran acollir a cap ajuda a causa de la deficient regulació del nostre sector. El teixit dels treballadors de la música és un teixit molt afectat per les diferents manques de polítiques públiques i de regulació, fet que genera entorns i dinàmiques laborals precàries en tota la seva cadena de valor, tant en contextos amateurs com en contextos altament professionalitzats i de gran rellevància social, econòmica i mediàtica.
Veiem amb preocupació com aquesta polèmica ha generat una falsa i perillosa dialèctica política i social, que contraposa la música o la celebració de la música a la salut dels ciutadans. La música és una expressió humana, social i cultural que ens ha acompanyat sempre, tant a nivell individual com col·lectiu, en els millors i pitjors moments i etapes de la nostra història i és per això que defensem entendre-la com a tal i en defensem la seva lliure pràctica sense que haguem de ser acusats de frivolitzar o menystenir la greu situació actual.
Tot i les bones intencions del projecte i les perspectives que aquest podria haver generat, en lamentem la seva gestió comunicativa i ens manifestem en contra de qualsevol intent d’utilitzar la música i la cultura, per una banda, com a eina propagandística i, per l’altra, com a recurs o instrument per atacar adversaris polítics. La situació actual del nostre sector, afectat encara per les retallades de la crisi del 2008, ja és prou delicada i complexa com per haver de lidiar, també, amb la seva utilització partidista.

L’Acadèmia Catalana de la Música és una entitat sectorial conformada per les associacions:

Músics del Baix Penedès (AMBP), Editors de Música (AEDEM), Representants i Mànagers (ARC), Escoles Municipals de Música (ACEM), Orquestres Professionals (ACOP), Conservatoris de Catalunya (CC), Associació Catalana de Compositors (ACC), Intèrprets de Música Clàssica (ACIMC), Festivals de Jazz (AFEJAZZ), Centre Artesà Tradicionàrius (CAT), Fundació l’Arc (Xamfrà), Músics de Tarragona (AMT), Productors i Editors Discogràfics (APECAT), Sales de Concerts (ASACC), Músics de Jazz i Modernes (AMJM), Músics de Catalunya (MUSICAT), Escoles de Música d’Iniciativa Privada (EMIPAC), Federació Catalana d’Entitats Corals (FCEC), Federació Catalana de Societats Musicals (FCSM), Joventuts Musicals (JMC), Conservatori del Liceu (CL), Escola Superior de Música (ESMUC), Taller de Músics (TM), Gremi d’Editorials de Música (GEMC), Escola Superior Jam Session (JAM), Mercat de Música Viva de Vic (MMVV), Orquestra Simfònica del Vallès (OSV), Productors Associats de Fonogrames (PAF), Cases de la Música (CM), Societat de Blues de Barcelona (SBB), Associació TOTSONA, Xarxa de Festivals de Música (XAFEC), Associació Joan Manent (AJM), Associació Conarte Internacional, Ensenyants de Música (AEMCAT), Moviment Coral Català (MCC) i Festival Esperanzah SCCL.
(Fotografia dels membres de l’Academia)



Tendències

L?artista ciborg Neil Harbisson fa estada a la Mercè

27/01/2012
Tendències

L’Obra Social “la Caixa” i la Diputació de Girona mantenen el seu compromís de millorar els hàbitats naturals i l’ús públic de l’illa de Portlligat

05/10/2015
Cinema

James Wan dirigeix “Expediente Warren: The Conjuring”

19/07/2013
Escenaris

El festival del circ de Figueres bat rècord d’ocupació amb un total de 31.473 espectadors

21/02/2017