Edició 4.817 (des del 27/09/2007)
Edició 4.817 (des del 27/09/2007)
Titulars | Dimarts, 26 maig 2015

La Gavina de Txèkhov prorroga tres dies al Teatre Akadèmia

Després d’un mes d’èxit, les darreres ocasions per poder veure La Gavina seran tres funcions de pròrroga el 3, 4 i 5 de juny

L’èxit de la nova producció del Teatre Akadèmia, La Gavina, ha fet que el teatre prorrogui l’espectacle tres funcions, que se celebraran el dimecres 3, dijous 4 i divendres 5 de juny. L’obra, que havia d’acabar funcions aquest diumenge 31 de maig, s’allarga així 3 dies més, en les que seran les darreres oportunitats de veure el clàssic de Txèkhov, que serà improrrogable més enllà d’aquestes dates.

El Teatre Akadèmia ha ofert durant tot el mes de maig aquesta obra cabdal de la història del teatre de la Rússia de finals del segle XIX, La Gavina d’Anton Txèkhov, un gran clàssic del teatre de tots els temps. L’aposta per una nova producció pròpia amb direcció de Boris Rotenstein -d’origen rus i director habitual del teatre- i un repartiment català, ha omplert el Teatre Akadèmia des de la seva estrena. 

Boris Rotenstein va formar-se a l’Institut del Teatre, Música i Cinematografia de Leningrad, un dels centres més importants de la Unió Soviètica, d’on es va autoexiliar per poder seguir amb el compromís vers la seva visió artística. Així, l’Akadèmia s’endinsa en la Rússia prerrevolucionària de la mà d’un director tan crític amb la seva època com Txèkhov ho va ser amb la seva. Rotenstein, gran coneixedor de l’obra de Txèkhov, en aquesta ocasió proposa una versió íntegra de l’obra.

Des de l’estiu deu actors han estat treballant per donar vida a Nina, Trèplev, Arkàdina, Trigorin i la resta de personatges: Enka Alonso, Núria Casas, Sergi Mateu, Mercè Managuerra, Josep Minguell, Sergi Pons, Mingo Ràfols, Jordi Robles, Albert Triola i Neus Umbert són les veus que parlen del xoc entre tradició i modernitat.

El tema central de La Gavina gira entorn les diferents postures davant l’acte creatiu i l’actitud de l’home com a subjecte d’aquesta creació. Els personatges de l’obra, escrits fa més d’un segle, es barallen amb la insatisfacció, l’amor no correspost, la solitud, el temor a la vellesa… conflictes que segueixen sent la pedra de toc de les nostres vides. Personatges incapaços de comunicar-se entre ells i sense capacitat per canviar una societat errònia,  ni el fracàs espiritual en el qual viuen. Entre humor i tragèdia, La Gavina aconsegueix la dissecció moral entre l’anhel de llibertat i el propi  autoengany.

> Informació complementària

barcelonateatre akademia

Tendències

La companyia catalana Mal Pelo, Premi Nacional de Dansa 2009

04/12/2009 06:30
Lletres

Girona i Olot, entrellaçades per un nou Festival literàri, el MOT

24/03/2014
Música

La fusió i la sardana tradicional conviuen en la tercera edició del festival ‘Amb So de Cobla’

27/07/2019
Escenaris

La dona del 600, dirigida per Pere Riera inaugura temporada a l’Espai Ter

24/09/2020

Lliuren els VIII premis Pompeu Fabra a 7 entitats i persones per la seva contribució a la projecció social de la llengua

El guardó reconeix Txarango, Lídia Pons, Joan Julià-Muné, FilminCAT, el Canal Malaia, la coral Canta amb el cor i Blanca Serra

Redacció.- La consellera de Cultura, Àngels Ponsa, acompanyada de la directora general de Política Lingüística, Ester Franquesa, ha lliurat els VIII premis Pompeu Fabra, que convoca cada dos anys la Direcció General de Política Lingüística. Els premiats corresponents a l’any 2020 són el grup musical Txarango, que ha obtingut el VIII premi Pompeu Fabra en […]