Edició 3.291 (des del 27/09/2007)
Edició 3.291 (des del 27/09/2007)
Titulars | diumenge, 10 maig 2009
La filmoteca aporta set títols al programa ?Clandestí: Forbidden Catalan Cinema Under Franco?, del Lincoln Center de Nova York

La filmoteca aporta set títols al programa ?Clandestí: Forbidden Catalan Cinema Under Franco?, del Lincoln Center de Nova York

Es tracta de set títols que mostren el treball d?una generació de cineastes que van rebutjar les imposicions del sistema

El cicle ?Clandestí: Forbidden Catalan Cinema Under Franco?, que es projectarà entre el 8 i el 12 de maig, va néixer d?una iniciativa de l?entitat promotora Pragda i del periodista Manuel Barrios
Partint de ?Crònica d?una mirada?, sèrie produïda per TVC l?any 2003, el seu director, Manuel Barrios, i Marta Sánchez, directora i programadora de Pragda, entitat que promou la presència de cine espanyol especialment als EEUU, varen sol·licitar, el setembre del 2008, la col·laboració de la Filmoteca de Catalunya per a la preparació d?un programa de films catalans produïts clandestinament durant la dictadura franquista.

Resultat d?aquesta col·laboració és la projecció, al Lincoln Center de Nova York, de set títols catalans d?aquell període, dels onze que integren el cicle titulat ?Clandestí: Forbidden Catalan Cinema Under Franco?, que mostra el treball d?una generació de cineastes independents que van rebutjar les imposicions del sistema, produint, distribuint i exhibint les seves obres en la clandestinitat.

L?aportació de la Filmoteca inclou ?El alegre Paralelo? (Ripoll Freixes i J.M. Ramon, 1964), ?Lejos de los árboles? (Jacinto Esteva-Grewe, 1963-70), ?52 domingos? (Llorenç Soler, 1966), ?El largo viaje hacia la ira? (Llorenç Soler, 1969), ?El campo para el hombre? (Helena Lumbreras i Marià Lisa, 1973), ?Lock Out? (Antoni Padrós, 1973) i ?Sexperiencias? (José María Nunes, 1968). La majoria d?aquests títols han estat digitalitzats per la Filmoteca especialment per a aquesta ocasió.

El programa del Lincoln Center és completa amb ?Manifestacions de febrer? (Col·lectiu anònim, 1976), ?Muntanya? (Col·lectiu anònim, 1970), ?El sopar? (Pere Portabella, 1974) i ?…I després ningú no riurà? (Manuel Esteban, 1968).

> Informació complementària

cinematreball