Edició 4.868 (des del 27/09/2007)
Edició 4.868 (des del 27/09/2007)
Titulars | Dilluns, 7 desembre 2020

Julio Manrique du Les tres germanes de Txékhov a l’actualitat

Cristina Genebat, Maria Rodríguez i Elena Tarrats encapçalen el repartiment d'aquest clàssic teatral

Redacció.- Anton Txékhov torna al Teatre Lliure el proper dijous 10 de desembre de la mà de Julio Manrique, que dirigeix Les tres germanes, l’adaptació de la qual l’ha feta amb Marc Artigau i Cristina Genebat. El director porta a un territori contemporani aquest clàssic que qüestiona per què no vivim a l’alçada del que projectem.

El muntatge, que estarà en cartell durant el Nadal a la Sala Fabià Puigserver de Montjuïc, compta amb un repartiment de luxe encapçalat per la mateixa Cristina Genebat, Maria Rodríguez i Elena Tarrats, en el paper de les tres germanes. Mireia Aixalà, Joan Amargós, Ivan Benet, Carme Fortuny, Jordi Rico, Marc Rius i Lluís Soler completen el repartiment.

De nou, les tres germanes (Maixa, Olga i Irina) tornen a escena per evidenciar la vida insatisfeta i decadent de les classes privilegiades en la Rússia rural. Les tres germanes voldrien anar a Moscou. Però no hi van. Voldrien vendre la casa on viuen, canviar de feina, de parella o de vida. Però no ho fan. Són capaces d’imaginar-se vivint una vida millor, una vida nova, plena de sentit i de llum. Però no saben com viure-la. I pateixen. Perquè no són on voldrien ser. Perquè no fan el que voldrien fer. Perquè no estimen qui voldrien estimar. Perquè no les estima qui voldrien que les estimés. Perquè no són qui voldrien ser. I per què? Moscou és el principal element simbòlic de la peça, sempre idealitzat i desitjat pels personatges, incapaços d’atrapar un món nou que ja traspunta.

“Amb l’adaptació hem volgut portar al present aquests personatges de classe burgesa que viuen una època de canvis, amb la sensació que el sistema s’està esfondrant, i que estan absorbits pels seus problemes sentimentals i professionals mentre filosofen i imaginen com serà el món d’aquí a 200 anys. Els personatges fan plans, volen ser feliços, però es veuen atrapats en els petits problemes de la vida quotidiana”, explica Manrique, que ja havia portat a escena una altra peça de Txékhov, L’hort dels cirerers (Teatre Romea, 2010), de qui diu és “radicalment modern”. “Hem intentat preservar l’ànima de Txékhov amb l’esperança que l’obra ens parli avui, ara i aquí”, ha conclòs Manrique.

Mereix també especial menció l’escenografia de Les tres germanes, dissenyada per Lluc Castells amb el director, que considera l’espai dramatúrgia: “la feina de l’espai va arrencar amb el text, tots dos creixien a l’hora”. Una gran caixa de vidre, a mode de murs invisibles, separa espectadors d’intèrprets per recrear aquesta atmosfera tancada en la qual els personatges es mouen i que costa tant d’enderrocar.

El muntatge es podrà veure fins al 17 de gener a Lliure de Montjuïc, i al Lliure online, a partir del 8 de gener.



Exposicions

Pineda de Mar presenta l’exposició “Tharrats, Cosmos i Art Gràfic” en el marc del Centenari Tharrats

22/06/2018
Escenaris

L’AGT presenta un projecte que combina patrimoni cultural, gastronomia i arts escèniques

23/12/2014
Videoclips

Segons

02/07/2010 03:23
Escenaris

El divendres 11 de gener arrenca el Fica’t al SAT! 2019 amb 7 estrenes absolutes

06/01/2019

Entitats de l’audiovisual i la cultura reclamen als partits que apliquin 10 mesures per normalitzar i enfortir el sector en català

Adverteixen que l'audiovisual "ha estat abandonat durant 10 anys malgrat ser un sector cultural estratègic i un instrument de normalització lingüística"

Redacció.- La Plataforma per la Llengua, l’Acadèmia del Cinema Català i el Clúster Audiovisual de Catalunya demanen que les institucions polítiques apostin definitivament per l’audiovisual en català abans no sigui massa tard. Amb aquest objectiu, exigeixen als partits polítics que incorporin als seus programes electorals 10 mesures concretes perquè el pròxim govern reverteixi la situació […]