Edició 4.256 (des del 27/09/2007)
Edició 4.256 (des del 27/09/2007)
Titulars | dissabte, 25 març 2017

Há Lobos Sem Ser Na Serra porten l’Alentejo portuguès al Barnasants en un espectacle intimista i audiovisual

El proper dijous 30 de març el Harlem Jazz Club

Redacció.- El proper dijous 30 de març el Harlem Jazz Club acollirà el concert de presentació del nou treball de Há Lobos Sem Ser Na Serra, Cantares do sul e da utopia. Els tres músics de la regió d’Alentejo (Portugal) i un artista visual s’uneixen per presentar un espectacle intimista, de melodies típiques i cançons que celebren la utopia i l’immens territori del sud del riu Tejo. El component visual està caracteritzat per les il·lustracions de Cristina Viana i els músics que formen la banda són David Pereira, Bernardo Espinho i António Bexiga.

El disc, editat el passat mes de febrer, està íntegrament basat en l’espectacle en viu, viatjant per les cançons i maneres de cantar que representen una idea de llibertat i d’utopia al sud de Portugal, especialment a l’Alentejo, la terra del sud de Portugal d’on són originaris els membres del grup. Les polifonies de la zona, el cant Alentejà (recentment classificat com a patrimoni immaterial de la humanitat per la UNESCO), la viola campaniça (guitarró de deu cordes alentejà) i les percussions, entre abordatges tradicionals i reinventades, creen una sonoritat fresca, i una voluntat de continuar celebrant aquest immens sud amb sons vells i nous, que fan part de l’imaginari col·lectiu.

Há Lobos Sem Ser Na Serra està format per David Pereira (viola campaniça, guitarró típic aletejà, i veu), Bernardo Espinho (veu), i António Bexiga (viola campaniça, looping, programació electrònica). La gira de presentació del nou disc va començar el passat 17 de febrer a Galicia i a Catalunya s’estrenen amb el concert al Barnasants per després actuar a Girona, en el marc del Festival Acoustic Vell.

Els Há Lobos Sem Ser Na Serra

David Pereira (Viola Campaniça, guitarró típic alentejà i veu) va néixer el 24 de Maig de l’any 1992, des de petit que està lligat a la viola campaniça i al cant alentejà. Actualment forma part de diversos projectes de música tradicional, membre de grups corals, professor de cant alentejà, a l’escola i al centre educatiu de la tercera edat

Bernardo Espinho (veu), músic de vint anys de la ciutat de Beja. La seva música es basa n la música tradicional portuguesa, més concretament en el cant alentejà i el Fado. Va iniciar la seva carrera en el Grup Coral “Os Bubedanas”, amb 16 anys. Amb 17 va ingressar al Grup Adiafa i el grup A Moda Mãe on va enregistrar el primer disc. Pel moment participa en l’Espectacle “Vozes do Alentjo” com a solista, i va iniciar la seva carrera en solitari l’any 2015. Anteriorment va participar en diversos espectacles amb artistes de gran nom dins la cultura portuguesa : António Zambujo, Rui Veloso, Ricardo Ribeiro, Celina da Piedade, Julio Resende, Couple Coffee, Rogério Charraz, Paulo de Carvalho, Janita Salomé, João Frade e Rão Kyao.

António Bexiga (Viola campaniça, looping, programació electrònica) Va néixer a Évora l’any 1976.Va estudiar piano i guitarra clàssica i més tard guitarra jazz. Amb una dilatada carrera en diversos projectes des del Rock a la música experimental, la fusió i la música improvisada. Més tard va descobrir la música d’arrel i el plaer d’estudiar-la en profunditat. En els últims anys s’ha dedicat a l’exploració del repertori tradicional i d’un instrument en particular: la viola campaniça de l’Alentejo, que ha col·locat en diversos contextos musicals. Ha realitzat diversos treballs en cinema, teatre, dansa contemporània i teatre de putxinel·lis. Dóna classe de guitarra, exploració sonora i creativitat a l’escola d’Arts del teatre Pim a la ciutat alentejana d’Évora.

Cristina Viana (disseny digital en directe) fa il·lustracions i pintures. A vegades en paper amb aquarel·les com si es tractés de guixos, amb tinta xinesa o tintes fetes a la xina, amb llapis o retoladors i altres vegades amb un bolígraf sense que tinta que connectat a un ordinador mostra el disseny en directe en una paret o pantalla. Els temes són sempre inventats, robats de la dura vida al camp o de les sensibilitats de la ciutat.



Cinema

“Cegados por el sol”, remake amb Ralph Fiennes i Dakota Johnson

22/04/2016
Cinema

A la recerca d’un mateix

24/06/2010 01:39
Escenaris

El novè Invictro assoleix objectius

21/09/2010
Música

Els nord-americans Vintage Truble i Post Modern Jukebox al Black Music

07/03/2019