Edició 4.868 (des del 27/09/2007)
Edició 4.868 (des del 27/09/2007)
Titulars | Diumenge, 3 gener 2021

Els Pirates Teatre retraten la sordesa a partir de l’experiència real d’un membre de la companyia

Una nova creació col·lectiva basada en l'experiència viscuda en primera persona de l'Enric Romaní, escenògraf de la companyia

Redacció.- Els Pirates Teatre presenten el seu nou espectacle de creació col·lectiva, Boira a les orelles, que s’havia d’estrenar a El Maldà el 13 de març, però a causa de la pandèmia es va haver d’anul·lar. Ara es podrà veure del 8 de gener al 7 de febrer de 2021. La companyia, amb 19 anys de trajectòria, presenta un espectacle on es planteja què vol dir ser sord, basat en l’experiència viscuda en primera persona d’un membre de la companyia, l’escenògraf Enric Romaní. “Boira a les orelles és un espectacle que parla sobre la vida de l’Enric, però també de les nostres, dels intèrprets que la fan i de la resta de companyia, no ens podem distanciar d’això i ens ha fet aprendre moltes coses i veure que se’ns desmunten molts mites sobre quelcom que teniem al costat i ni ens havíem plantejat mai”, comenta l’Adrià Aubert, director de l’espectacle i membre de la companyia.

Amb la comicitat que caracteritza a la companyia, tocs de surrealisme i moments més emotius, Boira a les orelles reflexiona sobre els nostres límits, els que ens venen donats i els que ens autoimposem. L’espectacle, amb alguns temes musicals, fa un recorregut per la vida de l’Enric i a partir del seu cas, parla de l’acceptació, la convivència, els prejudicis i el desconeixement profund que tenim de les diversitats funcionals. Des d’exemples quotidians com el recent ús de les mascaretes a temàtiques més generals tractades des de l’autocrítica com a societat.

La dramatúrgia de l’espectacle s’ha dut a terme de manera col·lectiva amb Míriam Escurriola i Els Pirates Teatre, de fet, inclou textos del propi Enric Romaní. En relació a les peces musicals, hi ha dues peces composades per Ariadna Cabiró. L’espectacle té un fort component documental, ja que la companyia ha fet una recerca personal amb entrevistes a familiars, a l’Enric i al seu entorn, així com també a professionals i especialistes que treballen amb persones amb sordesa. “Aquest espectacle  m’ha servit per adonar-me’n de que he tingut un entorn familiar i d’amics ideal. Em fa plantejar com seria jo si hagués nascut en una altra família, amb uns altres amics, si hagués anat a una altre escola“, comenta Enric Romaní, escenògraf de la companyia i protagonista de la història.
Boira a les orelles està dirigit per Adrià Aubert i interpretat per Bernat Cot, Laura Pau i Lluna Pindado amb escenografia d’Enric Romaní.

En definitiva, és una història propera, viscuda en primera persona, que subratlla el valor i la riquesa de la diversitat per millorar la manera com ens relacionem i com cuidem les persones del nostre entorn. 

SINOPSI
L’Enric neix l’any 1984 a Barcelona. No és fins als 5 anys que es confirma que té sordesa profunda. Els seus pares, músics, aposten per la llengua parlada, enlloc de la llengua de signes. A partir d’aquí comença el seu aprenentatge a través de la logopèdia, l’escola, la música i el mateix entorn familiar. Estudia la carrera d’arquitectura i el fet de pertànyer a la companyia Els Pirates Teatre defineix el seu camí cap a l’escenografia. A través d’aquesta experiència viscuda en primera persona, Els Pirates presenten un nou espectacle de creació col·lectiva, que parla de l’acceptació, la convivència, els prejudicis i el desconeixement profund que tenim de les diversitats funcionals.


Cinema

El Festimatge 2011 escalfa motors

09/02/2011

Davant la jubilació de Lupa i cooproduida pe Teatre Lliure i Temporada Alta s’imposa en la categoria d’Espectacle dels Premis de la Crítica

28/03/2017
Escenaris

Yasmin Levy renova la tradició musical sefardita amb tocs orientals i les sonoritats de l?oud, el violoncel o la percussió

11/05/2009
Música

La cantant Alèxia Ramió ens porta el seu primer disc ‘Volia dir’

06/02/2012 03:32

Entitats de l’audiovisual i la cultura reclamen als partits que apliquin 10 mesures per normalitzar i enfortir el sector en català

Adverteixen que l'audiovisual "ha estat abandonat durant 10 anys malgrat ser un sector cultural estratègic i un instrument de normalització lingüística"

Redacció.- La Plataforma per la Llengua, l’Acadèmia del Cinema Català i el Clúster Audiovisual de Catalunya demanen que les institucions polítiques apostin definitivament per l’audiovisual en català abans no sigui massa tard. Amb aquest objectiu, exigeixen als partits polítics que incorporin als seus programes electorals 10 mesures concretes perquè el pròxim govern reverteixi la situació […]