Edició 4.568 (des del 27/09/2007)
Edició 4.568 (des del 27/09/2007)
Titulars | dijous, 28 juliol 2016

El tenor Pene Pati i la mezzosoprano J’Nai Bridges obren el 36è Festival de Torroella de Montgrí amb un recital d’òpera

La programació, que té lloc entre el 30 de juliol i el 19 d'agost, recorre 700 anys de música en 14 concerts

Redacció.-  El Festival de Torroella de Montgrí presenta en la seva 36a edició, que se celebra del 30 de juliol al 19 d’agost, un programa ambiciós i de qualitat que explora de quina manera la música ha mogut i commogut la humanitat en els últims set segles. Un total de catorze concerts en què estan representats la música simfònica, de cambra, l’òpera, el cant coral i el recital i que el 30 de juliol s’obre amb un recital operístic a càrrec de dues joves promeses de la lírica, el tenor d’origen samoà Pene Pati i la mezzosoprano nord-americana J’Nai Bridges. Pene Pati és el guanyador del Concurs de Cant Montserrat Caballé del 2014 i va obtenir el segon premi en el Concurs Operalia del 2015, per la seva banda, J’Nai Bridges va guanyar el passat gener al Gran Teatre del Liceu de Barcelona el Concurs de Cant Francesc Viñas.

La primera setmana del Festival inclou cinc concerts en una proposta que recorre des del segle XIII a la música del segle XX amb el conjunt italià especialitzat en música medieval Ensemble Micrologus que interpretarà el Llibre vermell de Montserrat (2 d’agost); l’Acadèmia 1750 que sota la direcció de Massimo Spadano explorarà amb el violinista Giuliano Carmignola el classicisme i el primer romanticisme (4 d’agost); l’extraordinari duo format per la violinista Viktoria Mullova i Katia Labèque, que partint del classicisme s’endinsaran en los nous mons sonors de les obres del segle XX (31 de juliol) i la recuperació de l’òpera Follet d’Enric Granados amb l’Orquestra de Cadaqués i el Cor de Cambra de l’Auditori Enric Granados dirigits per Jaime Martín (3 d’agost).

Pene Pati i J’Nai Bridges obren el Festival de Torroella amb un recital líric

Dues de les millors veus emergents del món de la lírica, el tenor d’origen samoà Pene Pati i la mezzosoprano nord-americana J’Nai Bridges inauguren la 36a edició del Festival de Torroella amb una selecció de les més cèlebres àries d’òpera del repertori italià i francès. Tancaran el recital amb quatre dels moments claus de Carmen de Bizet: la Seguidille, la Habanera, la cançó de la flor i el duo final. Pene Pati, de veu excepcional, és el guanyador del Concurs de Cant Montserrat Caballé del 2014 i segon premi del Concurs Operalia del 2015. J’Nai Bridges, amb una veu de sonoritat rica i sedosa, és la guanyadora de l’edició del 2016 del prestigiós Concurs Francesc Viñas de Barcelona.

Pene Pati (tenor), J’Nai Bridges (mezzosoprano) i Sharolyn Kimmorley (piano). Dissabte, 30 de juliol. Auditori Espai Ter, 22 h

Duo de luxe amb la violinista Viktoria Mullova i la pianista Katia Labèque

La violinista Viktoria Mullova i la pianista Katia Labèque, velles conegudes del públic del Festival, es presenten en aquesta edició formant duo i amb un programa d’exploració de nous mons sonors que trenca tendències i promet fascinar: un viatge per dos segles de música, del classicisme de Mozart a l’espiritualitat d’Arvo Pärt, passant pel romanticisme de Schumann, el simbolisme del japonès Toru Takemitsu i els tocs jazzístics de la brillant Sonata en Sol major de Ravel.

Viktoria Mullova (piano), Katia Labèque (piano). Diumenge, 31 de juliol. Auditori Espai Ter, 22 h.

 

El Festival torna a l’església de Sant Genís amb el Llibre vermell de Montserrat

El Llibre vermell de Montserrat, testimoni excepcional de la polifonia catalana del segle XIV, arriba al Festival de Torroella de Montgrí sota el guiatge d’un dels grups més prestigiosos especialitzats en la interpretació de música medieval, l’Ensemble Micrologus que inclou en el programa del concert cinc de les sis Cantigas de Santa María, del segle XIII, que narren els miracles de la Verge de Montserrat. L’església de Sant Genís serà, en aquest cas, el marc per a la interpretació de l’excepcional recull de cançons i danses de pelegrins recollides en el manuscrit joia de la biblioteca del monestir de Montserrat.
Concert a la memòria d’Ernest Lluch.

Ensemble Micrologus. Dimarts, 2 d’agost. Església de Sant Genís, 22 h.

Recuperació de l’òpera Follet d’Enric Granados

L’òpera Follet forma part d’un grup de projectes lírics amb els quals va treballar Enric Granados a començaments del segle XX per a crear un nou gènere musical, el Teatre Líric Català. Granados va escriure Follet, amb llibret d’Apel·les Mestres sobre una llegenda tradicional bretona, el 1901, però no es va estrenar fins a l’abril de 1903 en una versió de concert en una audició privada al Liceu de Barcelona amb el mateix compositor acompanyant els cantants al piano i va romandre oblidada cent anys. L’editorial Tritó, l’Orquestra de Cadaqués i l’Auditori Enric Granados de Lleida han impulsat la seva recuperació amb l’edició de la partitura, un enregistrament discogràfic i una versió semiescenificada que es va oferir el passat 13 de febrer a Lleida. El Festival de Torroella, atent a la recuperació del patrimoni musical i en el marc de la commemoració del centenari de la mort de Granados, l’ha programada en una versió de concert. L’obra narra la història d’una princesa medieval enamorada d’un poeta que es nega a casar-se amb el noble que el seu pare li ha triat.

Orquestra de Cadaqués. Cor de Cambra de l’Auditori Enric Granados. Albert Casals (tenor), Erika Escribá (soprano), Àlex Sanmartí (baríton) i Carles Daza (baríton). Direcció musical: Jaime Martín. Dimecres, 3 d’agost. Auditori Espai Ter, 22 h.

 

Classicisme i romanticisme amb l’Acadèmia 1750 i Giuliano Carmignola

Equilibri, unitat i claredat. Aquestes són les característiques del classicisme musical exemplificat en el programa del concert de l’Acadèmia 1750, que té com a protagonistes els dos màxims exponents d’aquest període: Haydn i Mozart. Dos juvenils i alegres concerts per a violí i orquestra interpretats per un dels grans especialistes en el barroc i classicisme, l’italià Giuliano Carmignola, i dues simfonies, una clàssica de Haydn i una altra de Schubert, que per la seva claredat, senzillesa i optimisme melòdic mostra la influència del classicisme en el compositor vienès.

Acadèmia 1750. Giuliano Carmignola (violí). Direcció: Massimo Spadano. Dijous, 4 d’agost. Auditori Espai Ter, 22 h.



Cinema

“La visita”, M. Night Shyamalan retorna als seus orígens

12/09/2015 02:05
Música

Víctor Uris presenta el seu últim disc, Boogie Thing

11/01/2011 07:16
Escenaris

El 22è Circ d’Hivern de l’Ateneu Popular 9 Barris estrena Soterrani Còsmic

16/12/2017
Exposicions

El primer mes ha rebut més de 16.000 visites

06/01/2008 5:39''