Edició 3.287 (des del 27/09/2007)
Edició 3.287 (des del 27/09/2007)
Titulars | dimarts, 22 abril 2008
El Centre d?Arts Escèniques de Reus (CAER) estrena Què va passar quan Nora va deixar el seu home o Els pilars de les societats d?Elfriede Jelinek

El Centre d?Arts Escèniques de Reus (CAER) estrena Què va passar quan Nora va deixar el seu home o Els pilars de les societats d?Elfriede Jelinek

El muntatge és una coproducció amb el TNC i amb direcció de Carme Portaceli, que reprèn el fil de Casa de nines, l?obra mestra de Henrik Ibsen

El 23 d?abril el Centre d?Arts Escèniques de Reus (CAER) estrena al Teatre Bartrina de Reus, Què va passar quan Nora va deixar el seu home o Els pilars de les societats d?Elfriede Jelinek. El muntatge, dirigit per Carme Portaceli, es podrà veure del 23 fi
Què va passar quan Nora va deixar el seu home és una producció del CAER de Reus, en coproducció amb el TNC, una col·laboració que les darreres temporades s?ha traduït en espectacles com La fam, de Joan Oliver, i Tornar a casa, de Harold Pinter, i que es consolida amb aquest espectacle que, sota la direcció de Carme Portaceli, porta a escena els problemes de la Nora, protagonista de Casa de nines de Henrik Ibsen, després d?abandonar el seu marit i els seus fills. L?espectacle tracta el feminisme a través de temes com el maltractament, el masclisme, la lluita per la llibertat i la realització personal. Què va passar quan Nora va deixar el seu home situa l?acció a l?Alemanya dels anys 20 on la protagonista, representada per Lluïsa Castell, només somia amb una cosa tan racional com ser persona, buscant la seva llibertat en el món hostil d?una fàbrica, element que trenca qualsevol tipus de convencionalisme de gènere. El camí d?incomprensió i intolerància que pateix la Nora portarà a la protagonista a la pèrdua de la il?lusió però mai al desconsol.
L?autora, Elfriede Jelinek, intenta respondre amb aquesta obra què va passar amb la pobre Nora després de la última escena de la novel·la d?Ibsen, assumint plenament la força que l?autor suggeria. El resultat és un text elèctric i fascinant, que ens permet descobrir una de les veus més trencadores de la literatura contemporània.
Indubtablement, Carme Portaceli és una de les directores i creadores més importants a Catalunya i l?estat. Recentment acaba de rebre un premi Max per Fairy, un muntatge de la Factoria Escènica Internacional (FEI), col·lectiu que també dirigeix.