Edició 3.288 (des del 27/09/2007)
Edició 3.288 (des del 27/09/2007)
Titulars | dijous, 19 setembre 2013
Barcelona. 2010

Catorze espectacles de gèneres diversos integren la segona temporada estable del Teatre Akadèmia

La marquesa de Sade, de Yukio Mishima, és el primer espectacle d’una programació que inclou propostes teatrals però també musicals i literàries i que referma la seva voluntat de posar a l’abast de tothom obres clàssiques i contemporànies

La marquesa de Sade, del japonès Yukio Mishima, donarà el tret de sortida a la segona temporada estable del Teatre Akadèmia de Barcelona, que es manté fidel a la filosofia d’aquest equipament cultural: qualitat, diversitat i importància del treball actoral. Per aquesta nova temporada, el Teatre ha preparat una programació curosament escollida que inclou propostes de teatre, de música, literàries i familiars. La meitat d’aquests espectacles són produccions o coproduccions del propi teatre.

 

Una programació completa i diversa

El text de Mishima, que estarà en cartell del 20 de setembre al 20 d’octubre, és una obra intensa i punyent al voltant de la mort i la venjança que dirigeix Emilià Carilla i protagonitzen Muntsa Alcañiz i Àngels Bassas. Aquesta potent proposta anirà seguida d’altres espectacles de diversos gèneres: Carmen Amaya in Memoriam, de Manuel Veiga (dir. Mercè Cervera), que es podrà veure del 31 d’octubre al 24 de novembre; Strind/Berg, una vetllada literària amb lectures d’A. Strindberg que tindrà dues úniques funcions (12 i 19 de novembre); Romeo&Juliet, de William Shakespeare, dirigida per Dugald Bruce-Lockhart, de l’11 de desembre al 12 de gener; El drac d’or, de Shimmerlphening (dir. Moisès Maicas), del 23 de gener al 16 de febrer; Lenz, de Georg Büchner, dirigida per Konrad Zschiedrich, que estarà en cartell del 27 de febrer al 23 de març; Òpera de cambra, una proposta musical que inclourà peces de Bernstein i Wolf-Ferrari entre d’altres (del 29 de març al 13 d’abril); i Full gallop, de Mark Hampton i Mary Louise Wilson, que es podrà veure dek 24 d’abril a l’11 de maig.

Durant els mesos de maig i juny es veuran al Teatre del carrer Buenos Aires tres muntatges més: No pot l’oblit regnar sobre aquests mots a partir dels sonets de William Shakespeare, dirigida per Boris Rotenstein (que estarà en cartell entre maig i juny); Homenatge a Iannis Ritsos, amb traducció de Joan Casas de tres de les obres del poeta líric grec; i Matèria viva, de Marialba Esquius i Nicolas Hermansen, dirigida per Nicolas Hermansen.

 

Propostes per als més petits

Completen la programació de la temporada 2013-2014 del Teatre Akadèmia tres propostes per a públic familiar: Ne me titere pas, de la companyia Circumploqui, que es podrà veure del 5 al 20 d’octubre; La filla del Sr. Bianchi, de Gianni Rodari, a càrrec de Brif, Braf, Bruf i Cia. La Pell (se’n faran funcions del 19 de desembre al 5 de gener, coincidint amb les vacances escolars de Nadal); i Els tres llops i el porquet ferotge, una coproducció de Teatre Akadèmia – Eix 49 i Produccions Essencials (del 8 al 23 de març de 2014).

 

La marquesa de Sade

L’espectacle inaugural d’aquesta segona temporada és un text d’un dels dramaturgs japonesos més reconeguts, Yukio Mishima, dirigit per Emilià Carilla segons versió de Konrad Zschiedrich. Aquest punyent espectacle està protagonitzat per sis actrius: Muntsa Alcañiz, Àngels Bassas, Agnès Romeu, Andrea Montero, Laura Fité i Enka Alonso. Elles faran viure aquesta experiència teatral als espectadors del 20 de setembre al 20 d’octubre.

René, La marquesa de Sade, desitja desesperadament la llibertat del seu marit, que està condemnat a morir decapitat després que les noies amb qui va fer una de les seves orgies, el van denunciar al fiscal del Rei. Mare, germana i amigues seran les encarregades de teixir els fils i tocar les tecles que calen per alliberar-lo. Però en temps de Revolució no totes les ajudes són el que semblen i les màscares acostumen a caure. Divuit anys més tard, quan el terror i la destrucció semblen possibles, quan el cel esdevé l’infern i l’infern es transmuta en cel… el Marquès de Sade és a punt de retornar a casa, al món, al futur. Elles l’esperen… encara que no hi hagi futur. És temps de matar.

Així sintetitza el director del muntatge, Emilià Carilla, aquesta història apassionant que se situa a l’any 1772 al principi i acaba al 1790, i que Yukio Mishima va escriure sent conscientment infidel a la realitat dels fets viscuts pels personatges històrics de l’obra.